Školení a mentoring. Jak vypadá vzdělávání v ATLASu

Co musí znát dobrý obchodník? „Úspěšný obchodník musí umět komunikovat s lidmi, musí s nimi komunikovat rád a musí mít vůli se vzdělávat a intenzivně pracovat,“ tvrdí interní trenér a manažer obchodníků Štěpán Žilinec. Prodejní techniky i potřebné obchodní dovednosti se však dají postupně naučit a dané vlastnosti rozvíjet. Jak se vzdělávají obchodníci v ATLASu? To zjistíte v článku a ve videorozhovoru níže. 

Počáteční adaptace a zaškolení

U nás zaměstnance do vody nehodíme. Každého nováčka čeká intenzivní produktová i obchodní podpora od manažera týmu či trenéra. Od nového zaměstnance očekáváme všeobecný přehled a motivaci pro obchod, vše ostatní dokážeme naučit. Při zaškolení využíváme propojení teorie a praxe, obchodník se tak už v prvním měsíci podívá i do terénu.

„První měsíc je velmi intenzivní. Začínáme studiem vybraných produktů, abychom brzy mohli vyrazit do terénu. Druhý týden už vyjíždíme na schůzky, ale nový obchodník je prozatím pouze v roli přísedícího, učí se od manažera. Další týden se strany otočí. Obchodník již realizuje vlastní první schůzky, na které dostane zpětnou vazbu. Mezitím přichází i videomeetingy v kanceláři s trenérem. Nováček má tedy celou dobu podporu manažera týmu a trenéra,“ zmiňuje interní trenér a manažer obchodníků Štěpán Žilinec.

Rozvoj a mentoring stávajících obchodníků

Na vzdělávání a rozvoj dbáme i u stávajících zaměstnanců. Produktové znalosti a obchodní dovednosti jsou pro nás klíčové. Vzdělávání v ATLASu tedy úvodním školení nekončí. ☺ A jak k rozvoji stávajících zaměstnanců přistupujeme? „Pořádáme školení, poskytujeme příspěvky na vzdělávání nebo máme vlastní knihovnu obchodní literatury. Vycházíme z konkrétních potřeb a zkušeností obchodníků. Někomu se musíme věnovat více, někomu méně. Je to ryze individuální,“ říká manažer a trenér Štěpán.

Školení

Pravidelně využíváme především interní vzdělávání. Školení bývá prakticky zaměřené, obsah je často tvořen na základě výstupů z obchodních náslechů. „Školení vychází z aktuálních problémů a potřeb, které obchodníci potřebují řešit,“ tvrdí Štěpán. Také sledujeme nové obchodní trendy a nabyté know-how napříč týmem sdílíme. Neopomíjíme ani na důležitost produktových znalostí. Jednou za čas pro obchodníky zařídíme externí školení s odborníky v oboru.

Příspěvky na vzdělávání

A co když je obchodník proaktivní a sám si vyhledá školení, které by ho zajímalo? Není problém. V ATLASu neposkytujeme pouze klasické benefity jako stravenkové karty nebo multisportky, ale klidně i příspěvek na vzdělávání (nebo taky přispějeme na dovolenou, dresscode, penzijko..:)). Možnosti rozvoje jsou tak neomezené. Zaměstnanec si může zaplatit trénink nebo kouče dle vlastních preferencí.

Knihovna a podcasty

Na obchodních pobočkách je k dispozici interní knihovna. Každý zaměstnanec si může vypůjčit zajímavou knihu z oblasti komunikace, obchodu nebo osobnostního rozvoje. Rovněž dáváme tipy na zajímavé podcasty či obchodní videa.

Kariérní rozvoj

S rozvojem zaměstnanců je spjat i kariérní růst. Šikovným lidem rádi umožníme posun na kariérním žebříčku. „S růstem firmy vznikají další seniorní obchodní i manažerské pozice. A všechny se snažíme obsazovat výhradně interně,“ objasňuje Štěpán Žilinec. A právě Štěpán je jedním z příkladů našich zaměstnanců, kteří se v ATLASu přesunuli z obchodní pozice až na post manažerský.

A co dalšího říká Štěpán Žilinec ke vzdělávání a rozvoji zaměstnanců v ATLASu? Podívejte se na video.

Štěpán Žilinec: Manažer týmu a trenér obchodních dovedností.

Štěpán začínal v ATLASu na brněnské pobočce před třinácti lety. Pracoval na pozici obchodníka, nejprve se specializoval na nové zákazníky, poté na stávající klienty. Nyní vede tým obchodníků pro stávající klienty. Rovněž má na starosti školení, trénink a mentoring pro obchodní pozice na brněnské pobočce. Obchodem se živí 25 let.

Láká vás naše interní vzdělávání? Chcete se posunout v obchodu? Rádi vás přivítáme k nám do týmu, máme hned několik otevřených pozic. Podívejte se, co vše nabízíme. 😊