5 důvodů, proč si obchodníci ATLASu zamilovali naše CRM
Statistika nuda je, má však cenné údaje. V ATLASu nezahlcujeme obchodníky administrativou, přesto máme všechna důležitá data, aby se naši lidé mohli co nejefektivněji věnovat businessu. Jak je to možné? Obchodní zástupci mají plnou podporu několika dalších oddělení. A rovněž máme vlastní CRM, systém na řízení vztahů se zákazníky, který obchodníkům co nejvíce zjednodušuje práci. Jak? A proč si ho zaměstnanci oblíbili? Uvádíme několik důvodů.
Často se setkáváme s tím, že nám uchazeči na obchodní pozice na pohovoru říkají, že pro všechnu tu administrativu nemají čas na obchody. Zdlouhavá administrativa je nebaví. Obchod si prý vybrali, protože chtějí jednat se zákazníky, být v terénu a ne vytvářet jednu excel tabulku za druhou.
Proto děláme vše pro to, aby se obchodníci mohli naplno věnovat obchodu a neřešit záležitosti, které zdržují od businessu. Administrativu minimalizujeme na nejnutnější záležitosti, dotazy zákazníků a technickou podporu pak řešíme pomocí vlastního klientského centra, linky zákaznické podpory a servisních pracovníků. Navíc máme vlastní obchodní systém CRM, který jsme si vyvíjeli přímo na základě našich potřeb (to jsou ty výhody softwarové firmy :)).
Obchodníci mají v našem CRM vše jako na zlatém podnose. CRM jsme vyvíjeli tak, aby byl skvělým pomocníkem pro všechny obchodní pozice a ulehčil jim práci. Vše je intuitivní a rychlé. Obchodníci tak nemusí ztrácet čas zdlouhavou administrativou. Naopak, naše CRM jim poskytne prostor, aby se mohli soustředit na to, co je důležité, tedy na budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů.
Pojďme si tedy shrnout výhody našeho CRM.
1. Všechny informace na jednom místě
Evidence informací po tabulkách, sepisování upomínek na další hovor zákazníkovi a dohledávání informací zapsaných po blocích. Připomíná vám to něco? Víme, že je to otrava, proto naši obchodníci tyto věci neřeší. Všechny informace mají v CRM. Nechybí ani náhled mapy, kde naši lidé vidí přejezdy z jedné schůzky na druhou včetně časové náročnosti přejezdů. Tyto informace obchodníci mohou sledovat i z telefonu.
2. Žádné obavy z „loupeže zákazníka“
Jednou za čas se nás někdo na výběrovém řízení zeptá, jestli si u nás obchodníci nekradou zákazníky. Nekradou. Naopak, kolegové mezi sebou běžně konzultují postup při obchodním procesu a navzájem si sdílí svoje know how. Panuje u nás pouze zdravá soutěživost podpořena různými motivačními soutěžemi, ne nekorektnost jednání. Ale i kdyby někdo chtěl kolegovi bez jeho vědomí přebrat zákazníka, nemůže. V CRM fungují tzv. „uzamykací zámky“, s firemním zákazníkem komunikuje vždy pouze jeden obchodník. Telefonní asistenti navíc zajistí, aby všichni obchodníci měli domluvený stejný počet schůzek u typově podobných zákazníků. Nikdo se tedy nemusí bát, všechny rozjednané obchody jsou v bezpečí.
3. Propojení obchodního týmu s dalšími odděleními napříč firmou
Interní call centrum, fakturační oddělení, technická podpora i obchod. Všechny týmy spolu díky CRM jednoduše spolupracují. Každý se navíc na jeden klik dostane k informacím, které potřebuje při své práci.
4. Systém je vyvinutý přímo na základě potřeb našich obchodníků
Celá řada firem volí implementaci rozsáhlého CRM systému, který je však často obtížně přizpůsobitelný specifickým požadavkům konkrétní organizace. Práce s takovým systémem pak může vést k opačnému výsledku, než byl původně zamýšlen. Namísto toho, aby se obchodníci soustředili na budování vztahu s klienty, tráví nepřiměřeně velkou část své pracovní doby vyplňováním informací do systému. To v ATLASu nehrozí. Vše je na pár kliků. Na CRMku neustále pracuje vlastní vývojářský tým a je vyvinutý přímo na základě potřeb našich zaměstnanců.
5. Transparentnost
Žádný obchodník není na konci měsíce překvapen. Všichni vidí své výsledky i obchodní úspěšnost kolegů. Každý tak ví, jak si stojí a co musí udělat pro maximalizaci svého výsledku.
Láká vás obchod v ATLASu? Rádi vás přivítáme k nám do týmu, máme hned několik otevřených pozic. Podívejte se, co vše nabízíme. 😊