10 + 1 nejčastějších otázek obchodníků na pohovoru
Na co se nás kandidáti na obchodní pozice pravidelně ptají na pohovoru? Přinášíme vám shrnutí 10 + 1 nejčastějších otázek i s odpovědmi. Pojďme si přiblížit, co vše obnáší obchodní pozice v ATLASu. Máte-li s námi domluvený pohovor, po přečtení článku budete znalostmi v předstihu před ostatními zájemci.
- Proč máte volné místo obchodníka? Kdo byl na této pozici přede mnou?
Třicet let na trhu, desetitisíce klientů a každoroční růst. 😊 Jen za minulý rok nám přibylo téměř patnáct set nových klientů. A jelikož je s obratovým růstem firmy spjat i růst personální, máme otevřených hned několik volných obchodních pozic. Nejedná se tedy o náhradu za někoho konkrétního.
2. Čím se vaše společnost zabývá?
Jsme jednička v oblasti právních a manažerských softwarů. Více než třicet let vyvíjíme doplňkové informační systémy, které našim zákazníkům ulehčují práci a dlouhodobě šetří čas i peníze. Zákazníky nenutíme, aby vyměnili svůj již zavedený ucelený informační systém, naopak jim pomůžeme s oblastmi, které jejich software neřeší buď vůbec, nebo kostrbatě či draze. Naší vlajkovou lodí je CODEXIS, systém navržený pro efektivní práci s informacemi ze všech oblastní práva. Právním softwarem to ale nekončí, za pozornost stojí například i aplikace pro snadnou správu datových schránek a další produkty, na které se můžete podívat zde.
3. Jaká je náplň práce obchodníka?
Náplní práce obchodníka v ATLASu je dennodenní komunikace s firemními zákazníky, zjišťování jejich potřeb a následný prodej našich jedinečných produktů. Naši lidé rovněž vedou školení, kdy zákazníka naučí, jak s daným systémem pracovat a zjišťují zpětnou vazbu od klienta směrem k firmě. Naopak, administrativa na sales pozicích je na minimální úrovni. Aby se obchodní zástupci mohli naplno věnovat businessu, poskytujeme jim plnou podporu. Máme interní „call centrum“, které obchodníkům navolává schůzky. Dotazy zákazníků a technické záležitosti pak řeší naše klientské centrum a servisní pracovníci.
4. S kým obchodníci jednají? Kdo jsou vaši zákazníci?
Obchodníci se setkávají se spoustou zajímavých lidí z různých organizací. Mezi naše zákazníky patří nejen firmy, ale také města, obce, soudy, ministerstva, příspěvkové organizace a vysoké školy. Kontaktní osobou je například ekonom, HR specialista, advokát, starosta, manažer, jednatel, nebo třeba majitel. Obchodní zástupci jednou navštíví obec nebo menší firmu, jindy si jedou popovídat za vysoce postaveným manažerem do korporátu. O různorodou náplň práce tak nemají nouzi.
5. Jaký region mají obchodníci?
Obchodníky máme z různých míst a měst po celé České republice. Obchodní pobočka v Praze zajišťuje Čechy, Brno obstarává Moravu. Region každého obchodníka tvoří pomyslná kružnice kolem jeho bydliště, která sahá maximálně cca do 120 kilometrů. Obchodníci pracují se CRM systémem (který jsme si vyvíjeli na základě našich potřeb), kde mají k dispozici nejen svůj kalendář, ale veškeré informace k zákazníkům včetně historie komunikace.
6. Dostane obchodník auto?
Ano. Každý obchodník získá při nástupu auto. Práce u nás je na HPP, součástí pozice jsou standardní i nadstandardní benefity (dny dovolené navíc, stravenky, MultiSport, příspěvek na pojištění, ošatné či elektroniku…).
7. Koho hledáte? Které schopnosti a zkušenosti by měl mít váš ideální kandidát?
Obchodní pozice máme otevřené pro juniorní i zkušené obchodníky. Hledáme obchodně zaměřeného člověka s všeobecným přehledem, kterému nechybí tah na branku. Někoho, koho baví obchod a uvědomuje si, že být obchodníkem je životní styl. Chceme spolupracovat s lidmi, kteří se chtějí dále kariérně posouvat a systematicky pracovat na zlepšování svých výkonů. Aby byl zaměstnanec úspěšný, pomůže mu všeobecný přehled a základní znalosti o fungování podniku. Naopak IT znalosti nevyžadujeme, postačí běžná uživatelská znalost na PC a selský rozum. Zbytek vás naučíme.
8. Jak vypadá adaptace? Jaké jsou tady možnosti vzdělávání?
U nás nové zaměstnance do vody nehodíme. Nejen zpočátku je k dispozici mentor, který nováčky učí jak teorii, tak je doprovází i v praxi, tedy přímo na schůzky. Pro všechny zaměstnance máme připravená pravidelná obchodní i produktová školení. Také dbáme na individuální rozvoj každého zaměstnance.
9. Je u vás možný kariérní růst?
Ano. Veškeré vyšší pozice obsazujeme lidmi z firmy. Časem můžete vyrůst například na manažera obchodního týmu.
10. Je tady zvykem, že se lidé potkávají i po práci na různých akcích?
Rádi se setkáváme nejen v práci, ale také na teambuildinzích různého druhu. Alespoň dvakrát ročně se scházíme celofiremně, mnohem pravidelněji pak pobočkově. Na své si přijdou sportovci i nesportovci. Pořádáme sportovní aktivity, chodíme na bowling, jezdíme do sklípku…
11. Jak u vás vypadá výběrové řízení?
V ATLASu máme tříkolové výběrové řízení. Za Brno se setkáte s personalistkou Lenkou Látalovou a ředitelem Markem Menclem. V Praze vás uvítá za HR Zdeňka Kocandová a za vedení Jan Fišer. Koukněte na video, kde se dozvíte více.
Napadlo vás něco dalšího? Neváhejte nás kontaktovat, rádi veškeré dotazy zodpovíme.😊