Věděli jsme, že CODEXIS je unikátní právní databáze (skládající se z téměř dvou miliónů dokumentů z legislativy, judikatury, komentářů, ale i dalších odborných článků). Věděli jsme, že umělá inteligence je budoucnost, a proto jsme hledali klíč, jak tyto dva světy propojit. Jsou to zcela rozdílné světy – tradičního práva a moderních technologií.

Spolupráce právníků a vývojářů: Klíč k úspěchu

Za posledních pár měsíců prošla umělá inteligence v CODEXISu obrovskou transformací. Proč? Protože jsme se vydali do terénu.

Co tím přesně máme na mysli? To, že se naši vývojáři (zástupci onoho moderního světa technologií) potkávali s koncipienty a advokáty (zástupci tradičního pojetí práva). Věřili jsme, že jedině stínováním konkrétních kroků, které by udělal člověk v roli např. koncipienta, dokážeme v „naší AI“ aplikovat jejich přesné postupy a dostat z umělé inteligence výstup, který jim opravdu pomůže.

Desítky hodin jsme seděli přímo v advokátních kancelářích. Pozorovali jsme, jak koncipient: hledá relevantní rozsudky v databázi, ověřuje účinnost novelizovaného paragrafu, porovnává judikaturu k odůvodnění výpovědi, ladí formulace v odpovědi klientovi, přepisuje varianty do vzorové smlouvy, atd.

Připravení AI asistenti pro každého

Pokud někdo s umělou inteligencí pracuje, tak může namítnout, že i v obecných AI nástrojích si může připravit vlastní prompty. Ale přesně v tomto je CODEXIS AI unikátní – že už nemusíte.

Protože víme, že ne každý, kdo potřebuje pracovat s právem, může být odborníkem na AI, tak jsme naše AI asistenty naučili vše, co je potřeba. Měsíce testování a zkoumání zpětné vazby z trhu nám umožnily vyladit prompty za „obyčejné“ uživatele téměř k dokonalosti.

A tak se můžeme pochlubit například judikatorním asistentem anebo odborníkem na oblast Obecní samosprávy, Personalistiky či Školství. A další budou následovat.

Spolupráce právníků a vývojářů: Klíč k úspěchu

Za posledních pár měsíců prošla umělá inteligence v CODEXISu obrovskou transformací. Proč? Protože jsme se vydali do terénu.

Co tím přesně máme na mysli? To, že se naši vývojáři (zástupci onoho moderního světa technologií) potkávali s koncipienty a advokáty (zástupci tradičního pojetí práva). Věřili jsme, že jedině stínováním konkrétních kroků, které by udělal člověk v roli např. koncipienta, dokážeme v „naší AI“ aplikovat jejich přesné postupy a dostat z umělé inteligence výstup, který jim opravdu pomůže.

Desítky hodin jsme seděli přímo v advokátních kancelářích. Pozorovali jsme, jak koncipient: hledá relevantní rozsudky v databázi, ověřuje účinnost novelizovaného paragrafu, porovnává judikaturu k odůvodnění výpovědi, ladí formulace v odpovědi klientovi, přepisuje varianty do vzorové smlouvy, atd.

Tomáš Řehák
CTO

CODEXIS AI vnímáme jako nástroj hlubokého rešerše nad aktuální legislativou. Optimalizujeme ho na kvalitu a přesnost odpovědi – i když to znamená, že na výsledek počkáte několik minut. Od spuštění vylepšené verze asistenta zaznamenáváme 100% pozitivní zpětnou vazbu od uživatelů. Těší nás, že CODEXIS AI dnes pomáhá jak školám, obcím, tak personalistům – a společně posouváme legaltech pro veřejnou správu i advokátní praxi o krok dál. 

S čím tedy CODEXIS AI konkrétně pomůže?

Umí připravit rešerše, pracovat s vlastními dokumenty, umí připravit návrhy smluv, konkrétní postupy, dokáže odcitovat paragrafy a najít relevantní judikáty. A to vše vždy ozdrojuje zpět do CODEXISu – a naši klienti tak mají jistotu, že odpověď nesebral na neprávních webech.

A jak se CODEXIS AI prodává našim obchodníkům?

Dalibor Dragón
Obchodní manažer

Upřímně ukázaná platí. Nemám připravenou žádnou pohádku. Prostě se klienta zeptám, co v poslední době řešili za případ a jak dlouho jim to zabralo.

Popis jejich případu zadám do CODEXIS AI a většinou se stane to, že klientovi spadne brada. Vidí přímo na schůzce, že věci, které řešili několik hodin či dnů anebo se museli obrátit na externího právníka, CODEXIS AI zodpoví během několika minut.

Ne vždy je odpověď zcela dokonalá, ale stačí jeden dva doplňující dotazy a klient je spokojen. Musím uznat, že CODEXIS AI otevírá dveře i tam, kde o ‘klasický’ CODEXIS nebyl zájem.

Co dál?

Stejně jako jsme transparentní při odpovědích, tak transparentně říkáme, že tohle není konec.

Naši klienti i obchodníci si mohou být jisti, že kontrolujeme každou odpověď, kdy nám klient dá palec dolů, a i nadále na základě zpětné vazby ladíme fungování umělé inteligence v CODEXISu.

A vzhledem k tomu, že naši vývojáři si bez AI již nedokáží představit den, tak sledujeme nové modely – a to nejen od OpenAI, ale také od dalších AI nástrojů.

Můžeme se zavázat, že vždy do CODEXISu implementujeme to, co bude dávat našim klientům nejlepší odpovědi. Dostaneme do CODEXISu umělou inteligenci všude tam, kde přinese našim klientům skutečnou hodnotu v odpovědích, na které se mohou spolehnout.